Proč s námi

  1. Kamenná prodejna,
    E-shop
  2. Osobní odběry:
    Po - Pa: 9-12 a 13-17
    Platba kartou i v hotovosti
  3. Odesílání zásilek každý den přes DPD
  4. Poštovné:
    1 balík do 50 kg 110 Kč
  5. Náhradní díly, Servis, Poradenství

Jak hrát správně šipky

Šipky jsou přesnostní sport a zároveň skvělá hra spočívající v házení šipek na terč. Ač se to nezdá, šipky vyžadují dobrou kondici a trénink. Zatěžují především dolní končetiny, ale ve vypjatých chvílích i psychiku, takže nezbytná je i mentální příprava.

Šipkové vybavení zahrnuje především šipky, násadky, letky, hroty, elektronické terče, sisálové terče a stojanové automaty. Výstroj na šipky představuje pouze pohodlné oblečení, které neomezuje pohyb házející ruky, a stabilní boty pro pevný postoj.

Pravidla šipkových her

Podle typu hry se šipky hrají individuálně, nebo týmově, bez jednotného postoje a stylu. Obvykle však praváci stojí pravou nohou na čáře, a leváci levou. Vzdálenost od terče k odhodové čáře činí 2,37 m a střed terče je 1,73 m od země, takže hrací prostor má mít minimální délku 3 m, šířku 1,5 m a výšku 2,5 m.

Série 3 hodů (postupně 3 šipkami) představuje 1 kolo. Kola se opakují, až 1 z hráčů splní podmínky hry (legu) a zvítězí. Zápas tvoří 1 i více legů.

Především elektronické šipky nabízejí množství variant her, pro turnaje zejména hry X01 (s 3, 5 či 7 místo X) a Cricket oblíbený hlavně v USA. Snadnou a zábavnou šipkovou hrou je High score se startem na 0, v níž se hráči v 10 nebo 15 kolech snaží naházet do nejvíce bodů (při více hráčích mohou nejslabší postupně vypadávat).
Tipy na házení

Pro úspěšné házení šipkami je ideální jen mírný předklon a loket kolmo k zemi. Aby si každý dobře zahrál, doporučuje se hrát maximálně ve 4. A ač je to k nevíře, profesionálové připomínají i soustředění na terč a míření – tedy dát oko, šipku a cíl do jedné přímky.

Jaký koupit terč

Nejčastěji se používají moderní elektronické terče, k nimž náleží šipky s plastovými hroty (soft). Elektronické terče umožňují volbu hry a počítání skóre. Pro sisálové (klasické) terče se využívají šipky s ocelovými hroty (steel).

Pravidla uznávají kulatý terč na šipky s průměrem 18'' (1 palec = 2,54 cm), který má hrací část s průměrem 13 1/4'', dělí se na 20 částí (výsečí), obsahuje dvojitý střed (BULL a OUTER BULL) a 2 užší pásy, tzv. mezikruží. Hodnoty ve vnějším mezikruží znamenají dvojnásobky (DOUBLE) a ve vnitřním mezikruží trojnásobky (TRIPLE) hodnoty uvedené nad výsečí. BULL vynáší 50 bodů a OUTER BULL 25 bodů.

Pravidla elektronických šipek 

Elektronické šipky jsou vybaveny elektronikou, která umožňuje mnoho variant hry a počítání skóre.

Základní pravidla šipek vycházejí ze série 3 hodů (postupně 3 šipkami), což je 1 kolo. Kola se opakují, až 1 z hráčů splní podmínky hry (legu) a vyhraje. Zápas může tvořit 1 i více legů.

Na turnajích se zápolí především v šipkových hrách X01 (s 3, 5 či 7 místo X) a Cricketu. Hlavně pro zábavu se hraje High score se startem na 0, s 10 nebo 15 koly, v nichž se hráči snaží naházet do nejvíce bodů. Je-li hráčů víc, nejslabší mohou postupně vypadávat. Styl šipkové hry není přesně určen.

Čekejte prosím...